Accès aux Téléchargement | Résumé | Contact | Référence BibTex | Référence EndNote |

C42

J. Lächele, A. Franchi, H. H. Bülthoff, P. Robuffo Giordano. SwarmSimX: Real-time Simulation Environment for Multi-robot Systems. In 3rd Int. Conf. on Simulation, Modeling, and Programming for Autonomous Robots, Pages 375-387, Tsukuba, Japan, Novembre 2012.

Télécharger l'article [Aide]

Charger l'article : Doi page

Charger l'article : Adobe portable document (pdf) pdf

Copyright :

Les documents contenus dans ces répertoires sont rendus disponibles par les auteurs qui y ont contribué en vue d'assurer la diffusion à temps de travaux savants et techniques sur une base non-commerciale. Les droits de copie et autres droits sont gardés par les auteurs et par les détenteurs du copyright, en dépit du fait qu'ils présentent ici leurs travaux sous forme électronique. Les personnes copiant ces informations doivent adhérer aux termes et contraintes couverts par le copyright de chaque auteur. Ces travaux ne peuvent pas être rendus disponibles ailleurs sans la permission explicite du détenteur du copyright.

Cette page est générée automatiquement par bib2html v217, © Inria 2002-2024, Projet Lagadic/Rainbow

Résumé

In this paper we present a novel simulation environment called SwarmSimX with the ability to simulate dozens of robots in a realistic 3D environment. The software architecture of SwarmSimX allows new robots, sensors, and other libraries to be loaded at runtime, extending the functionality of the simulation environment significantly. In addition, SwarmSimX allows an easy exchange of the underlying libraries used for the visual and physical simulation to incorporate different libraries (e.g., improved or future versions). A major feature is also the possibility to perform the whole simulation in real-time allowing for human-in-the-loop or hardware-in-the-loop scenarios. SwarmSimX has been already employed in several works presenting haptic shared control of multiple mobile robots (e.g., quadrotor UAVs). Additionally, we present here two validation tests showing the physical fidelity and the real-time performance of SwarmSimX. For the tests we used NVIDIA® PhysX® and Ogre3D as physics and rendering libraries, respectively

Référence BibTex

@InProceedings{C42,
   Author = {Lächele, J. and Franchi, A. and H. Bülthoff, H. and Robuffo Giordano, P.},
   Title = {{{SwarmSimX}: Real-time Simulation Environment for Multi-robot Systems}},
   BookTitle = {3rd Int. Conf. on Simulation, Modeling, and Programming for Autonomous Robots},
   Pages = {375--387},
   Address = {Tsukuba, Japan},
   Month = {November},
   Year = {2012}
}

Référence EndNote [help]

Charger la référence EndNote (.ref)