Accès aux Téléchargement | Résumé | Contact | Référence BibTex | Référence EndNote |

Ardouin14a

J. Ardouin, A. Lecuyer, M. Marchal, E. Marchand. Stereoscopic Rendering of Virtual Environments with Wide Field-of-Views up to 360o. In IEEE Virtual Reality Conference, VR 2014, Pages 3-8, Minneapolis, Minnesota, Mars 2014.

Télécharger l'article [Aide]

Charger l'article sur Hal: Hal : Hyper Archive en ligne

Charger l'article : Adobe portable document (pdf) pdf

Copyright :

Les documents contenus dans ces répertoires sont rendus disponibles par les auteurs qui y ont contribué en vue d'assurer la diffusion à temps de travaux savants et techniques sur une base non-commerciale. Les droits de copie et autres droits sont gardés par les auteurs et par les détenteurs du copyright, en dépit du fait qu'ils présentent ici leurs travaux sous forme électronique. Les personnes copiant ces informations doivent adhérer aux termes et contraintes couverts par le copyright de chaque auteur. Ces travaux ne peuvent pas être rendus disponibles ailleurs sans la permission explicite du détenteur du copyright.

Cette page est générée automatiquement par bib2html v217, © Inria 2002-2021, Projet Lagadic/Rainbow

Résumé

In this paper we introduce a novel approach for stereoscopic rendering of virtual environments with a wide Field-of-View (FoV) up to 360o. Handling such a wide FoV implies the use of non-planar projections and generates specific problems such as for rasterization and clipping of primitives. We propose a novel pre-clip stage specifically adapted to geometric approaches for which problems occur with polygons spanning across the projection disconti- nuities. Our approach integrates seamlessly with immersive virtual reality systems as it is compatible with stereoscopy, head-tracking, and multi-surface projections. The benchmarking of our approach with different hardware setups could show that it is well compliant with real-time constraint, and capable of displaying a wide range of FoVs. Thus, our geometric approach could be used in various VR applications in which the user needs to extend the FoV and apprehend more visual information

Contact

Maud Marchal
Eric Marchand

Référence BibTex

@InProceedings{Ardouin14a,
   Author = {Ardouin, J. and Lecuyer, A. and Marchal, M. and Marchand, E.},
   Title = {Stereoscopic Rendering of Virtual Environments with Wide Field-of-Views up to 360o},
   BookTitle = {IEEE Virtual Reality Conference, VR 2014},
   Pages = {3--8},
   Address = {Minneapolis, Minnesota},
   Month = {March},
   Year = {2014}
}

Référence EndNote [help]

Charger la référence EndNote (.ref)