Accès aux Téléchargement | Résumé | Contact | Référence BibTex | Référence EndNote |

Ardouin13a

J. Ardouin, A. Lecuyer, M. Marchal, E. Marchand. Navigating in Virtual Environments with 360o Omnidirectional Rendering. In IEEE Symp. on 3D User Interfaces, 3DUI 2013, Pages 95-98, Orlando, USA, Mars 2013.

Télécharger l'article [Aide]

Charger l'article : Doi page

Charger l'article sur Hal: Hal : Hyper Archive en ligne

Charger l'article : Adobe portable document (pdf) pdf

Copyright :

Les documents contenus dans ces répertoires sont rendus disponibles par les auteurs qui y ont contribué en vue d'assurer la diffusion à temps de travaux savants et techniques sur une base non-commerciale. Les droits de copie et autres droits sont gardés par les auteurs et par les détenteurs du copyright, en dépit du fait qu'ils présentent ici leurs travaux sous forme électronique. Les personnes copiant ces informations doivent adhérer aux termes et contraintes couverts par le copyright de chaque auteur. Ces travaux ne peuvent pas être rendus disponibles ailleurs sans la permission explicite du détenteur du copyright.

Cette page est générée automatiquement par bib2html v217, © Inria 2002-2024, Projet Lagadic/Rainbow

Résumé

Typical field-of-view (fov) of visual feedback in virtual reality applications is generally limited. In some cases, e.g. in videogames, the provided fov can be artificially increased, using simple perspective projection methods. In this paper, we design and evaluate different visualization techniques, inspired by the cartography domain, for navigating in virtual environments (VE) with a 360° horizontal fov of the scene. We have conducted an evaluation of different methods compared to a rendering method of reference, i.e. a perspective projection, in a basic navigation task. Our results confirm that using any omnidirectional rendering method could lead to more efficient navigation in terms of average task completion time. Among the different 360° projection methods, the subjective preference was significantly given to a cylindrical projection method (equirectangular). Taken together, our results suggest that omnidirectional rendering could be used in virtual reality applications in which fast navigation or full and rapid visual exploration are important. They pave the way to novel kinds of visual cues and visual rendering methods in virtual reality

Contact

Maud Marchal
Eric Marchand

Référence BibTex

@InProceedings{Ardouin13a,
   Author = {Ardouin, J. and Lecuyer, A. and Marchal, M. and Marchand, E.},
   Title = {Navigating in Virtual Environments with 360o Omnidirectional Rendering},
   BookTitle = {IEEE Symp. on 3D User Interfaces, 3DUI 2013},
   Pages = {95--98},
   Address = {Orlando, USA},
   Month = {March},
   Year = {2013}
}

Référence EndNote [help]

Charger la référence EndNote (.ref)